Hej Igen!
Det är denna tiden på året då jag (och otroligt många andra) får sjukt torra händer.
Själv tycker jag det är hemskt för händerna blir så pass torra att kan dom spricka och börja blöda.
Även om man inte blir väldigt torr på händerna så är det viktigt att ta hand om dem.
 Idag kommer jag att dela med mig av tips på hur man kan hålla sina händer ifrån att bli torra.
 
1.För det första smörja in dina händer, det mest basic du kan göra.
 
2.Ha alltid handkräm/krämer tillgängligt, i väskan, vid nattduksbordet, brevid tvålen vid handfatet o.s.v.
Det gör så att du blir påmind varje gång du ser den. 
 
3. Efter varje gång du tvättar händerna applicera handkräm. Jag är inte så duktig på det men handkräm i alla fall minst 3-5 gånger om dagen speciellt nu när det börjar bli kyligare ute.
 
4. En intensivkur som är bra att göra då och då när du känner att du har torra händer:
  • Applicera en tjock kräm på händerna
  • Ta på dig plasthandskar 
  • Över plasthandskarna ta på dig bomulls fingervantar
Sov helst me denna kur i men om du inte kan det ha bara på dig den så länge som möjligt.
 
5. Nu tänkte jag tipsa om en produkt som jag gillar:
 
En produkt som väldigt många har, The Body Shop body butter. Man kanske inte tänker att den fungerar så bra till händer men den fungerar utmärkt till en kvälls handkräm eller till kuren ovan.
 
Varje manikyr blir snyggare med fräsha och mjuka händer.
 
Hoppas ni gillade det lite ovanliga inlägget!
Kramar
NailArtSchool
 
 
 
 
 
Dagens, Händer, Tips, Vård,

9 kommentarer

C

10 Nov 2013 20:03

Du har hittat mina favvo då det gäller bodybutter-dofter! Älskar den! Tack för finfina tips gällande handkurer. Ett bra inlägg helt i rättan tid.

Emili

12 Nov 2013 07:07

Såå sjukt bra tips!
Titta gärna in min blogg!

Idasofie

12 Nov 2013 07:08

Blir också sådär torr måste testa kuren!

Vilja

12 Nov 2013 07:09

Jag har också det där bodybuttret!

Hilda

12 Nov 2013 07:11

Blir det naglar nästa gång?

Linn

12 Nov 2013 18:58

Jag gillar verkligen din blogg! Den äger! Ska testa bodu butter

Rita

12 Nov 2013 18:58

Bra tips

Rita

12 Nov 2013 18:58

Bra tips

Mathilda

12 Nov 2013 18:59

Åh body buttret är såååå bra!!!

Kommentera

Publiceras ej

Arkiv