Hej! Idag så kände jag att jag behövde ta upp en viktig sak som redan många av er vet och det gäller Depends Gellack.

Gellacket innehöll ett ämne som orsakat hudiritationer och känsliga naglar samt händer.

Jag har använt gellacket flera gånger och även gjort manikyrer på andra med det och ingen har sett någon förändring. Dock syns detta inte förrän efter flera gångers användning vilket är lite lurigt.

VD för Depend har sagt att det jobbar på en liknande ersättnings produkt att lägga ut på marknaden.

Läkemedelsverket har förbjudit Depend att sälja dessa produkter.


Bilden är tagen från Depends hemsida.

Eftersom detta är det enda gellacket jag testat förutom det jag har fått gjort på salong. Hoppas jag att kunna återkomma med tips på andra bra gellack.

Hoppas ni har en bra dag!
Kramar
NailArtSchool

Kommentera

Publiceras ej

Arkiv